ורד של אהבה. זה מה שכל  שאישה וגם את צריכה…

לכל הגברים היקרים והנחמדים: מה אישה צריכה אם לא ורד ריחני שיחמם את ליבה? מה צריכה אישה אוהבת אם לא זר ורדים אדומות שיפיצו ריח מסביבה וייתנו לה תחושה שהיא נאהבת ומחוזרת? מה אנחנו צריכות אם לא יחס שימלא את ליבנו בחום וברגש? כאלה הם הורדים שאותם אהובתך מקבלת ליום האישה, ליום האהבה, לפני שבת וחג, לפני יום הנישואין שלכם, לפני פגישה רומנטית או אחריה, לפני פגישה עם גבר חלומותיה שעליו היא חולמת ואליו היא מתרגשת ונמשכת…

הנה את נכנסת לחנות פרחים או למשתלה ועינייך הרעבות וחוש הריח שלך נמשכים דווקא לורדים האדומות והורדות. את מוצפת רגשות אהבה ורגש של הנאה לא מוסברים הממלאים את לבך בהנאה, אהבה ויופי ללא גבולות. כמו במטה של קסם את נמשכת לשם. הפרח מבטא ומקרין  את תחושותייך ורגשותייך העמוקים ביותר אותם קשה לך לבטא במלים. קל לך יותר להתקרב לפרח ולהריח אותו, להרגיש אותו וללטף אותו ולהיזכר ולרצות את אותם רגעים קסומים של אהבה ורגש שממלאים את לבך וגופך הצמא כאישה.

פרח הורד היפהפה הנמכר במשתלות ובחנויות הפרחים הינו פרח מיוחד בעל סגולות רבות ומשמעות מיוחדת למקבלה.  לורד שם תנכ”י המוכר כשושנה. שם  זה מוזכר במקורות פעמים רבות ומבטא רגשות עזים בין בני אדם. נשים ידועות כמי שמחוברות לפרח הורד היות והוא משמש סמל לאהבה מצד הנותן-האהוב, במיוחד אם הוא ניתן לפני חג או אירוע מיוחד כמו יום הולדת או שמחה משפחתית.

הורד, המוכר במקורות כשושן צחור, נמכר בצבעים שונים  ולמעלה מ-200 זנים מגוונים, עונה על צרכים  רגשיים וחברתיים.

פרחי הורד גדלים במקומות שונים ברחבי הארץ ומשמשים למטרות שונות:

  1. סמל לביטוי של אהבה בין גבר לאישה
  2. נוי וקישוט הבית והגינה
  3. הכנת מי ורדים ומי בושם מעלי הכותרת הריחניים
  4. חליטת תה מעלי הכותרת בעלי סגולות רפואיות לא מעטות
  5. ריפוי והקלה של תחלואים שונים כמו כאבי ראש
  6. הפקת שמן להפחתת גזים ושיכוך כאבי בטן, טיפול בדלקות עיניים ואוזניים ועוד.

הורד האדום שימש פעמים רבות כסמל של סוציאליזם של התנועה הסוציאל דמוקרטית ברחבי העולם וזאת בהשפעת הפגנת הסטודנטים בפאריז בשנת 1968 כסמל למאבק חברתי.

שיר השירים מיטיב לבטא את ייחודו של פרח הורד המוכר גם כשושנה כסמל לביטוי אהבה ” כשושנה בין החוחים כן רעייתי בין הבנות” (שיר השירים ב,ב). השושנה במקרה זה מוזכרת כמלכת הפרחים ומקומה בראש הסולם ומנצחת על גן הפרחים. הורד המיוחדת זוכה לתיאורים ססגוניים המלהיבים את הדמיון בשל המראה הייחודי שלה וריחה יוצא הדופן המצליח להיכנס לנימי נשמתו של האדם ופועל את פעולתו הייחודית על החושים, הזיכרונות והרגשות העמוקים ביותר.

חכם הוא הגבר היכול לבטא את אהבתו במלים ומצרף אליו את הפרח הקסום להביע את רגשותיו ולקבל בתמורה את אהובת ליבו לנשמתו ולחייו.

באנגליה צועדות הכלות אל טקס הנישואין כשהן אוחזות בידיהן זר כלה העשוי מוורדים, מסיגליות או מסייפנים. לכל פרח האגוד בזרי הכלה יש משמעות מיוחדת. הוורדים מסמלים אהבת אמת, הסיגליות מסמלות נאמנות והסייפנים מסמלים אהבה ממבט ראשון.

לפניכם שיר של גבר לאהובתו היכול לבטא יותר מכל את הקשר המיוחד בין הוורדים לרומנטיקה ולחיזוק הקשר הזוגי.

מצאתי בין הדפים שיר אהבה שנכתב עבורי מאהוב לבי ואותו בחרתי לחלק אתכם. זה מרגש כל פעם מחדש…

לאהובתי היקרה, פרח נשמתי…

קניתי לך זר פרחים אדומות לפני חג האהבה,

הבאתי לך שושן ורוד  כדי שיהיה לך בוקר נפלא,

הקפתי אותך בוורדים לבנות כדי שתהיי לי לאישה,

שמתי על שולחנך ורדים ריחניות  כדי שתוכלי להעניק לי שמחה,

שלחתי לך מיליון ורדים להביע את אהבתי העמוקה אלייך,

הכנתי לך כתר מורדים צבעוניות להעלות חיוך על שפתייך,

נתתי לך לבחור את הורד האהוב עלייך כדי שתהיי רגועה,

רקחתי לך בושם מורד ריחני שתתמלאי בתשוקה,

פיזרתי ורדים אדומות על מיטתך הלבנה והצחורה שתחזירי לי אהבה

ואת?

והנה מכתב  מרגש ביופיו שכתב גבר לאישה אהובה:

“הרחת את הפרחים והתמלאת ברגשות תשוקה ואהבה אינסופית, חיבקת אותי אלייך, נשמת יחד אתי חלומות ורודים, הכנסת אותי לביתך והענקת לי מכוחך. בניתי אתך חלומות והמשכתי להעניק לך ריח של ורד אדום, מתיקות של שושן צחור, אהבה משושן ורוד ושמחה של ורד כתום. אתך אמשיך את חיי ואקיפך בחום ואהבה אינסופיים. אנשום אותך ללבי ונשמתי ותפרחי מול עיניי ותלבלבי כל השנה במתיקות נפלאה שתפיץ בביתנו חום ואהבה בלי סוף, אהובתי…”.

זרי כלה

“הכניסיני תחת כנפך והיי לי אם ואחות”- כתב ביאליק בשירו המפורסם המבטא בצורה כל כך ציורית את רגשותיו של גבר מאוהב כלפי אשת חיקו האהובה ממנה הוא מצפה לאהבה שאינה רק רומנטית אלא משלבת את כל הרצונות הכמוסים של גבר מאישה כשותפה לחייו.

זר כלה – זר אחד שווה אלף בקשות…

זר כלה הפך להיות פריט חובה בהופעתה של כל כלה. מעבר לאופנה ולטרנד, זר כלה הוא עניין מסורתי בעל משמעות שונה אצל כל עם ועם. בעמים רבים זר כלה מסמל משאלות וציפיות מחיי הנישואין. זרי כלה הם זרים יפים, רומנטיים, הם מריחים טוב ומסמלים אהבה, זוגיות, שלווה ורוגע.

הכלות היווניות נוהגות להחזיק זר כלה העשוי מקיסוס בעל עלים רבים דמויי לב המסמלים אהבה נצחית.

ברומא העתיקה נהגו הכלות לשזור זר כלה העשוי מצמחי תבלין ובניהם שזרו שום כדי להגן על הכלה, למנוע ממנה עין הרע ולהרחיק רוחות רעות. זר כלה העשוי מצמח הרוזמרין סימל פריון והמשכיות.

בתקופת המקרא היו הכלות היהודיות נושאות זר כלה העשוי מקיסוס והדס כסמל לפוריות ולאהבת עולם. יהודי תימן איגדו ריחן ושאדאב’ לכל זר כלה כדי לשמור על הכלה מעין הרע.

את מתחתנת ומתרגשת עם כל המשפחה. המון הכנות של אולם  האורחים, מוזמנים ושמלת כלה ותסרוקת אבל מה שמשלים את התמונה הוא זר הכלה, איתו את מצטלמת ומתאימה לשמלה שלך ולאופי שלך ולרגשות שלך.

בקבלה היהודית לכל זר כלה יש משמעות סמלית ארוכה ורבת שנים. הפרחים מריחים טוב, הם רומנטיים ומסמלים טהרה ואת כל הטוב והיופי שבעולם. זר כלה העשוי מפרחים מבשם את הכלה, שומר על ריח רענן ומרמז על חיים מאושרים, רומנטיים ומלאי אהבה.

כמה חשוב לבחור את הזר המתאים, בצבעים הנכונים לך ככלה ביום שמחתך. כמה חיבור רגשי יש לאוסף הפרחים המיוחד אותו את מחזיקה בידייך ומתחברת אליו. הרבה מאוד רגש ושמחה מתלווים ליום זה. כמה אור שופכים הפרחים על המראה המיוחד שלך ביום המאושר בחייך אותו את רוצה לחלוק עם בחיר לבך ושאר אהובייך בחיוך ובאהבה. את צועדת לעבר החופה עם הינומה על עינייך, התרגשות בלבך ובידך אוחזת  את הזר המסמל את הרגש אך גם את החיבור בין הרגע הזה ולכל הרגעים שקדמו לו ולרגעים שיבואו לאחריו עם תחילתם של חייך החדשים אליהם את צועדת בהתרגשות של בחורה צעירה ותמימה לעבר חיים שאת מקווה שיהיו כמו גן של שושנים, מלאי אור ושמחה וריח נפלא. כמה אושר יש ברגעים אלו שבהם את מסיימת את טקס החתונה וזורקת לעבר הקהל הצמא את הזר, המבטא את רצונך להיות כלה יפה, אישה נאהבת וכמובן אישה היודעת לחלק את האושר שלה לנשים אחרות הצמאות לקבל אהבה ולהיות תחת החופה עם אהוב ליבה.

תפוס את הזר הוא מנהג נפוץ בעידן המודרני בארצות רבות. לאחר סיום טקס הנישואין משליכה הכלה את הזר אל עבר חברותיה הרווקות. לפי המנהג החברה שתתפוס את הזר ראשונה, היא תהיה הכלה הבאה.

בחרתי את זר הכלה שלי לפני החתונה בהתרגשות רבה. רציתי שיבטא את אופיי ותחושותיי והטעם שלי. בחרתי בשילוב בין לבן וורוד. פרחים קטנים ועדינים למראה. לא רציתי לבלוט מדיי על רקע השמלה הלבנה שלבשתי. רציתי כי הזר ישתלב לו במראה הכללי שלי המשדר עדינות וצניעות ויופי תמים. שמרתי את הזר שנים רבות בארון כמזכרת ליום האהבה הכי גדול בחיי. לא יכולתי לחלוק את האהבה שלי ושחרור של זר הפרחים סימל עבורי חיבור ליום הכי מיוחד בשבילי. יום של הבטחה. אחותי בחרה בזר שושנים אדומות ועל רקע השמלה בלבנה שלה היא בלטה בחושניות שלה ובנשיות המתפרצת דרך האדום הלוהט של השושנים. היא לקחה את האהבה אליה אך העבירה אותה בסוף הטקס לאישה אחרת שזכתה גם היא להיות אהובה בחושניות אדומה.

חברתי בחרה זר מפרחים מיובשים. היא רצתה להיות מיוחדת. לשמור על הפרחים להרבה זמן. לשמר את הרגע המיוחד ולא לתת לו לחמוק.

כמה זרים של פרחים מסביבנו:  על השולחן ובכניסה לאולם, זרי פרחים בחדר של יולדת, זרים על שולחן לשבת, זרים בדליים המחכים שיקנו אותם כל האוהבים שרוצים להביא פרחים לשבת.

הזרים המקשטים את הכניסה והשולחן מביאים אור ושמחה, מקשטים את הסביבה ומרחיבים את הלב. חז”ל אמרו כי “אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם”. חובה לו לאדם שיהיה מוקף ביופי אמיתי החודר לליבו ומרגיע את נשמתו. אישה נאה המוקפת בפרחים מחזירה אהבה לכל סביבתה. זר פרחים על השולחן יביאו לאווירה טובה. חשוב לתת אותם מכל הלב כי “מה שיוצא מן הלב נכנס אל הלב” וזה יביא אותנו לתת מעצמנו ומנשמתנו לאהובי לבנו, ירחיב את הרגש ויעצים את הקשר המיוחד בין האנשים. הכניסו פרח ללבכם. הכניסי שמחה לחייך. תן לה זר פרחים. הקף את עצמך בפרחים צבעוניים ושמחים והפוך את אהובת לבך לפרח המיוחד ביותר בסביבה. כך תבטיח לעצמך גן של שושנים ואהובתך תהיה כחבצלת השרון, שושנת העמקים….

קטגוריות משלוחי פרחים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *